Vaše otázky a náměty na další články a vůbec všechno, co vás zajímá kolem snubních prstenů, pište jako komentáře ke stávajícím článkům.

sobota 30. června 2012

Fio banka

Vzhledem k mojí snaze udržet co nejnižší režijní náklady, abych v návaznosti na to mohla udržovat slušné ceny snubních prstenů, používám internetové bankovnictví v peněžních ústavech, které poskytují služby za co nejnižší poplatky nebo přímo zdarma. 28. 6. 2012 jsem si tedy založila 2 nové účty ve Fio bance. Jeden firemní a druhý soukromý. Důvodem pro založení byla absence pokladních přepážek u mojí stávající mBanky. Slibované vkladomaty mBanky jsou už dlouho jenom slibované a bylo proto nutné poohlédnout se i po jiném peněžním ústavu. Důvod souvisí zejména s potřebou poskytnout zákazníkům možnost přímého vložení hotovostní platby na účet. To buď z důvodu rychlosti nebo proto, že sami bankovní účet nemají.

Údajně je u Fio banky velmi rychlý příjem plateb z jiných bank, takže budu provádět testování a průběžně o něm informovat na stránce 
kde sleduji také rychlosti dalších bank a údaje postupně doplňuji. Včera (pátek) jsem sama sobě poslala stovku, abych rychlost vyzkoušela. Snad ji ještě někdy uvidím ;-)
Aktualizace: stovka přišla v pondělí 8:33 ráno

Další plus pro mě bylo, že je možno přijímat platby od slovenských zákazníků prostřednictvím slovenských bank, jakoby šlo o vnitrostátní platbu. V případě platby ze slovenské Fio banky pak mohou klienti ušetřit veškeré poplatky i za vnitrostátní převod.

Pokud máte soukromý i firemní účet, sledujete je z jednoho webového rozhraní. Přihlášení je pro oba účty společné, což ušetří čas při obsluze účtů. Pro mě jednoznačné plus. Účty si lze dále rozdělit, takže si můžete peníze strkat do jednotlivých virtuálních hrníčků a šetřit si tak zvlášť třeba na dovolenou. Což nepotřebuji, ale možnost je to zajímavá. Jen upozorňuji, že podúčty můžete sice založit online, ale kvůli jejich zrušení poběžíte na pobočku.

Vydání elektronické karty Maestro i embosovaných platebních karet MasterCard Standard je v ceníku zdarma, takže o karty k oběma účtům jsem zažádala, protože v mBank mám karty Visa a občas se hodí mít kartu MasterCard. Zvláště dříve, když jsem hodně jezdívala do Itálie, nebrali na spoustě čerpacích stanic Visa karty. Což už je dnes samozřejmě jiné, ale co kdyby přeci?

Výborně řešené má Fio banka hlásiče pohybů na účtu, které si můžete sami nastavit dle libosti. A právě ty mi způsobily první šok při používání účtu ve Fio bance, když mi dnes ráno dvakrát po sobě přišla zpráva, že mi z účtu zmizelo po 1000 Kč. Po přihlášení jsem zjistila, že byl z každého účtu stržen poplatek za kartu. Divná věc, když vydání i vedení karty Master Card standard je zdarma. Poplatek 1000 Kč je v ceníku za expresní vydání karty. Ale o nic takového jsem nežádala. Takže následovala dvojí reklamace z rozhraní a v pondělí (snad) bude uvedeno vše na pravou míru. Nebo ne?

Je pondělí, 8:08 a můj strážný anděl z Uherského Hradiště mi píše, že reklamaci předává operátorovi. Za pár minut mi posílá další mail. Žádala jsem také o ujasnění plateb ze Slovenska a vysvětlení bylo velmi užitečné. Koho zajímá stejný problém,  tedy příjem plateb ze Slovenska bez poplatků, podívejte se na stránku Slovensko na mém webu s prstýnky, kam jsem odpověď zapracovala.

8:44 jsem se přihlásila do internetového bankovnictví a na obou účtech už je nyní vše v pořádku. Odečet obou tisícovek se někam vypařil. Zda mi operátor pošle nějakou zprávu či ne, zatím nevím.

8:55 přišla tato zpráva od operátora:
Dobrý den,
založení, vedení i zrušení platební karty MasterCard Standart je zdarma. Nikde na Vašich účtech sraženou částku 1000,- Kč jsem nenalezl. Pro jistotu Vám posílám odkaz na náš ceník ...atd.
a já 9:00 odepisuji:
Dobrý den,
včera jsem měla na obou účtech ještě -900 Kč. Teď už je vše v pořádku. Netuším důvody. Snímek obrazovky mě nenapadlo udělat.


9:45 další zpráva z banky:
Dobrý den,
zjistil jsem, co se přesně stalo. Dle informací z centrály se jednalo o chybné naúčtování poplatku způsobené technickou závadou.
Všechny poplatky byly již stornovány. Omlouváme se o chybné naúčtování poplatku.

Takže můj závěr? Ve Fio bance mají bankovního šotka a proto je nutno si neustále všechno kontrolovat a hlídat. Ostatně jako všude, že?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jakýkoli spam je nemilosrdně mazán. Byť by byl sebemazanější.

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.